Waiting and waiting

Såg igår Till det som är vackert, en mörk film om hur kärleken till musiken och till att göra det man verkligen älskar kan styra livet på ett sätt att man tappar bort sig självt. Alicia Vikander är helt riktigt bra i rollen som Katarina och jag förstår varför hon fick Guldbagge priset för bästa skådespelerska. Vi skulle ha tittat på Zodiac också men en timme in i filmen så började dvd skivan krångla, så det var bara att skicka tillbaka den till Lovefilm och få en ny om ett par dagar. Annars måste jag säga att jag älskar Lovefilm.se, det är bara att göra upp en lista på filmer du vill se och sen vartefter så skickas de hem till dig.

Ikväll blir det de sista förberedelserna inför resan till Stockholm tidigt imorgon bitti, jag behöver inte gå upp lika tidigt som min syster som måste upp redan vid 05.00 för mig räcker det med att gå upp 06.00. Allt är nu snart packat det är bara lite små saker som ska ner i väskan. Jag undrar om jag kommer lyckas sova någonting inatt, men det som ska bli skönt med den här flytten är att på lördag kan jag få sova i min egna stora säng igen.

Saw yesterday Till Det som är vackert, a dark film about love of music and to do what you really love, can steer your life in a way that it loses itself. Alicia Vikander is really good in the role of Katarina, and I understand why she got the Guldbagge award for best actress. We would have watched Zodiac also but an hour into the movie the DVD disc started fuss, so I had to send it back to Lovefilm and get a new one in a few days. Otherwise, I must say that I love Lovefilm.se, you just make a list of movies you want to see, and then every so after they are sent home to you.

Tonight is the final preparations for the trip to Stockholm early tomorrow morning, I do not get up as early as my sister who have to be up already at 5:00am, for me it is enough to get up 6:00am. Everything now is soon packed it‘s just a bit small things to be put in my last bag. I wonder if I will manage to sleep something tonight, but what will be nice with this move is that on Saturday I can sleep in my own big bed again.

/Emma

Kommentera

