Emma, Emmywood, Emmser eller vad du nu vill kalla mig

Okey tänkta att jag kanske skulle ta och presentera mig själv, Emma Charlotta Albinsson heter jag och jag bor just nu i Norrköping. Tänkte att jag ställer upp lite vanliga frågor och sen svara på dem, på så sätt lär ni känna mig…

Namn? Emma Charlotta Albinsson

Född? 17 November 1987 i Lidköping

Bott? I Götene fram tills de att jag va två sen i Vinninga tills jag var 15,5. Sen flytta jag till Kosta själv och bodde där fram tills i slutet av mars 2010. Sen så har jag bott en sväng i Stockholm men flytta därifrån 28/12 förra året och nu bor jag i Peking eller Norrköping för den som vill kalla stan det.

Intressen? Film, trav, film, trav och ja musik, träna, träffa vänner och bara ha det bra.

Studier? Hantverksprogramet Glas i Gymnasiet. Har en fil kand. i Kulturledning med inriktning Filmvetenskap.

Jobb? Har jobbat i butik under mina studier, både på Konsum och Ica. Har även jobbat (på volontär basis) på Stockholms filmfestival som Industy Koordiantor. Just nu söker jag butiksjobb innan jag bestämmer mig för nästa steg i livet.

Trav, sa du? Japp, uppvuxen i en travfamilj. Har kört Ponnytrav i nästan 10 år men la av när jag var 19. Familjen hemma i Vinninga har 4 vamblodiga travare och min lilla odåga till ponny Candy Kid eller Kidden som han kallas.

Familj? Pappa Göran (fd. travtränare mm.) Mamma Kicki (driver CG Hästsport med pappa) lillasyster Malin (amatörtränare, proffs fotograf inom travet, kolla in mvafoto.se) lillebror Henke (första året på gymnasiet, han ska jobba med trädgård sen) Mormor Eva och Morfar Kenne (som jag bor hos nu i Norrköping, tills dess att jag bestämmer mig vart jag ska sen). Sen så har jag en morbror Lennart och hans fru Pia och deras tre söner Jocke, Viktor och Markus…

Filmvetare? Nja utbildad sådan och tycker väl om det mesta inom filmen. Men om man någonsin blir en renodlad filmvetare kan jag inte svara på.

Tränar? Varannan dag, har börjat älska att träna. Speciellt när man känner resultatet.

Hmm vill ni veta något mer fråga på bara…

/Emma

Kommentera

