Elisabeth Ohlson Wallin

För ett par år sen så gick jag och morfar och såg en utställning på Stadsmuseet i Norrköping. Jag visste inte då vem Elisabeth Ohlson Wallin var men det kändes som en spännande sak att se. Utställningen jag såg var In Hate We Trust och efteråt så var jag arg men samtidigt upprymd och exalterad. Precis så vill jag känna igen, den lyckan över att ha sett något helt fantastisk men samtidigt hata vad bilderna visar.

Jag väntar förunnat på att Elisabeths nya utställning, Jerusalem, ska nå mina trakter och förhoppningsvis så kommer utställningen hit till Norrköping. Tills dess tänker jag titta i min utställnings katalog från In Hate We Trust och förunnas den järvhet och den bildkomposition som jag ser…

The swedish photographer Elisabeth Ohlson Wallin, is someone that i look up too. With her photos she brings storys too life and after you seen them you don’t know if you should hate life or embrace it. She’s famous for her pictures about the LGBT. I long to see her new exhibition Jerusalem. Until then i have to check out the catalog from In Hate We Trust.

/Emma
(I don’t own the picture)

 

Kommentera

